Vanliga frågor - Djurpaketet AB

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Nedan har vi samlat dom vanligaste frågorna som vi får på ett och samma ställe. Om din fråga ej finns med är du alltid välkommen att höra av dig till oss på info@djurpaketet.se


Paketet

Djurpaketet är ett svenskt företag som skickar ut överraskningspaket till hund, katt och kanin! Vi har ingen bindningstid och det är alltid fri frakt. Hos oss finns även möjlighet att komplettera ditt paket om du hittar någon spännande produkt i vår webbshop.

Vi har:

  • Samma låga pris oberoende på hur länge du väljer att vara kund
  • Ingen bindningstid
  • Alltid fri frakt
  • Möjlighet att köpa fler av varorna

Du registrerar dig på hemsidan och skapar en prenumeration utifrån ditt djur och vilken storlek du tror passar. Vi skickar sedan et paket en gång i månaden hem till dig och pengarna dras automatiskt från ditt konto.

Du har alltid kontroll över dina prenumerationer via ditt konto på hemsidan, där har du även möjlighet att ändra, pausa och avsluta din prenumeration när du vill.

Absolut! Du kan ha hur många abonnemang som helst och du väljer själv vilka kombinationer du vill ha. Du kan med lätthet administrera dina samlade abonnemang under ”Mina sidor”.

Du måste dock lägga in en order för varje abonnemang som du vill ha.

I dagsläget har vi tyvärr ej paket till andra djur än till katt, kanin och hund. Men skicka gärna ett mail till oss på info@djurpaketet.se för att framföra ditt intresse.

Du kan självklart välja ett mindre paket som är anpassat till din hund i nuvarande storlek för att sedan ändra storlek när den har växt till sig. Detta görs enkelt på ”Mina sidor”.

Om du inte vill ändra storleken under tiden rekomenderar vi att du väljer den storlek som är vuxenstorlek för din hund.

Vad kul med många hundar! Ta gärna kontakt med oss på info@djurpaketet.se så tittar vi på en lösning som passar just dig!

Innehåll i paketet

Kaninpaketet innehåller mellan 5-7st produkter där det alltid ingår leksaker, godis och snacks. Vi försöker alltid att ha så nyttiga och bra produkter som möjligt och vi försöker så gott det går undvika produkter med mycket socker och mjölkprodukter. Vi jobbar med leverantörer som har kvalitetsprodukter så som Oxbow, JR-Farm och Happy Pets Nature First.

Kattpaketet innehåller mellan 5-7st produkter och i det ingår alltid leksaker, godis och mat. Vi använder produkter från kända märken samtidigt som vi försöker att hitta produkter som du inte hittar i din närmaste djurbutik hemma. Detta för att du skall få något som du känner igen samtidigt som du får något nytt och spännande varje månad!

Hundpaketet innehåller mellan 5-7st produkter och i det ingår alltid leksaker, godis och tugg. Som oftast har vi ett tema på månadspaketet, detta innebär att vi kan ha säsongsbaserade produkter i tillägg till ”basprodukterna”.

Vi använder produkter från kända märken samtidigt som vi försöker att hitta produkter som du kanske inte har i din närmaste djurbutik, detta för att göra det igenkännligt samtidigt nytt och spännande varje månad!

Ja självklart kan du göra det! Ta kontakt med oss på info@djurpaketet.se så tittar vi på en lösning som fungerar.

Ja det kan du göra!

Om varan finns i vår nätbutik kan du köpa den. Vi kommer skicka den med nästkommande paket!

Tyvärr kan du dock ej köpa en vara om du ej har en aktiv prenumeration.

Ja detta kan du! Om det är produkter som du vet att din hund, katt eller kanin inte tål eller som den inte gillar kan du skriva ett mail till oss om det eller skriva det i ordernoteringen vid beställning. Vi kommer då att göra allt vad vi kan för att undgå att skicka dig sådana produkter. Det som kan uppstå är att variationen inte blir densamma hela tiden då det kan finnas begränsningar av dom produkterna som ditt djur vill ha.

Abonnemang och betalning

Vi har ingen bindningstid, detta innebär att du enkelt efter betalning för ditt första paket kan sätta din prenumeration på paus eller avbryta den. Detta gör du via mina sidor. Vi kan även göra detta åt dig om du meddelar oss detta via mail på info@djurpaketet.se

Vi hänvisar först och främst till vår hemsida där vi har en trygg och säker betallösning med betalkort via DIBS. Om du inte har betalkort men är intresserad av att köpa en prenumeration får du gärna ta kontakt med oss på info@djurpaketet.se så kan vi titta på en lösning genom att betala via faktura.

Vad kul att ge bort en present!

Du kan självklart ge bort en present via oss. Du registrerar dig som kund och sedan ändrar du leveransadressen till den person som du vill ge bort presenten till.

Hos oss är det enkelt att ändra abonnemanget beroende på hur länge du vill att det skall fortgå.

Vi tillämpar ingen bindningstid. Du väljer själv hur länge du vill prenumerera på djurpaketet.

Ja och Nej. Vi har ingen bindningstid, du kan köpa ett paket genom att skapa en prenumeration för att sedan avsluta den när du vill. Om det är efter en månad är helt och hållet upp till dig.

Men vi hoppas såklart att du vill stanna längre hos oss :)

Nej det behöver du ej göra. Genom vår prenumeration kommer det fortlöpande ett paket hem till dig varje månad.

Du avslutar ditt abonnemang genom att trycka på knappen ”avsluta abonnemang” som finns under mina sidor

Frakt och leverans

Ja om du vill köpa Djurpaketet varannan månad går detta bra. Vi kan lägga vilken intervall som helst på din prenumeration. Skicka ett mail tillinfo@djurpaketet.se så ändrar vi din prenumeration till det intervallet som du vill ha. Detta är något som måste göras i vårt system och du kan tyvärr ej göra detta själv.

Vi skickar alla paket som brev, om du har en stor brevlåda kommer paketet att lämnas i denna, om den inte får plats i brevlådan kommer den att bli aviserad till närmaste postombud. Om du bor i lägenhet utan postbox kommer paketet att lämnas i en påse hängandes på din dörr.

Till utlandet kan vi skicka paket mot en liten fraktkostnad. Ta gärna kontakt med oss på info@djurpaketet.se för att få ett pris på vad din frakt kommer att kosta.

Vid beställning skickas paketet inom 1-2 arbetsdagar – vi vet ju hur tråkigt det är att vänta på roliga paket 😉 Beställer du innan den 20e i innevarande månad kommer du att få ditt andra paket under första veckan i kommande månad.

Beställer du efter den 20e i innevarande månad kommer du att få ditt andra paket under första veckan i månaden efter nästkommande.

Ex nedan:

Beställer du ditt första paket 6:e augusti kommer ditt första paket att bli levererat mellan 7-10:e aug och ditt andra paket skickas från oss 1:a september.

Beställer du ditt första paket 26:e augusti så kommer ditt paket att bli levererat mellan 27-30:e aug och ditt andra paket kommer att skickas från oss 1:a oktober.

Detta gör vi för att du inte skall få två utgifter och två paket under kort tid. Om det är så att du ändå vill ha paket nummer två tidigare kan du skicka oss ett mail på info@djurpaketet.se så löser vi det.

Vi har alltid fri frakt på våra paket!

Oj, det var tråkigt att höra. Du är välkommen att höra av dig till oss på info@djurpaketet.se så hjälper vi dig att lösa detta.